خاطرات یک سرباز

به جون خودم آشخوری بد دردیه!!( الباقیش باحاله)

خاطرات یک سرباز

به جون خودم آشخوری بد دردیه!!( الباقیش باحاله)

جواب نظرات و سوالات

خوب در این پست می خوام جواب نظرات و ایمیل هایی رو که به من زده بودن رو

بدم:

یه دوست عزیز گفته بود که شما پسرا با این همه هیبت خوب تو سربازی

 تبدیل به موجوداتی طفلکی میشید!؟

در جوابش باید بگم که این قضیه ی آشخوری فقط تو سازمان زندان ها بوده که دیگه

الان کم رنگ شده و در نهادهایی مثه ارتش و سپاه این قضیه ها نیست. و نیز

عرض کنم آدم میاد سربازی که مرد بودنش تکمیل بشه، به عنوان مثال من خودم

هیچ وقت حتی یه لیوان آب رو جابه جا نکردم و این کار رو برام انجام می دادن و

هیچ وقت احترامی برای پدر و مادرم قائل نمی شدم  ولی  تو سربازی  مجبور شدم

حتی لباس های یکی دیگه رو بشورم و  در هر دقیقه شونصد بار سلام می کردم و

احترام می گذاشتم. حالا با کمی فکر آیا ارزش پدر و مادر کمتر از این آدمه که هیچ

سنخیتی با تو نداره. و باز بعد از یه مدت که تو بقول مثال طفلکی بود میشدی پادشاه

و اون وقت تو امر میکردی. در ضمن این اذیت ها رو کسی انجام میداد که هم لباسیته

و اون هم قبل آزار دیده پس هیج جای گله ای وجود ندارد و نه تنها از غرورت کم

نمیشه بلکه بعد از آشخوری مغرورتر هم میشی در صورتی که جنبه نداشته باشی.

 

یه دوست دیگه گفته بود که شما نباید زیر بار می رفتین و به هر طریقی

باید جلوی اونها قد علم می کردید!؟

باید بگم اگه می خواستیم با زور جلوی اونها وایستیم کتک می خوردیم، هر چقد هم

زور داشته باشی وقتی یه آسایشگاه بریزن رو سرت کم میاری. و اگه هم می خواستیم

خایمالی کنیم اولا که بچه بودن خود رو ثابت می کردیم و در ثانی دو روز دیگه که

ما پایه میشدیم و دیگه خدمت برامون سخت بود باید برای خودمون آشخوری می کریدم.

این مورد رو فقط کسی درک می کنه که خدمتش نمیکشه .

 

یکی دیگه گفته بود اگه سربازی به این سختیه من بیخیالش می شم!؟

نه سربازی خیلی آسونه در صورتی که بی خیال باشی و این آشخوری هم فقط برای

سرگرمی و گذشتن روزها ی طویل خدمته. البته دیگه با وجود خایمالها دیگه اثری

از آشخوری وجود نداره.

 

یه ایمیل جدید اومده بود و پرسیده بود که نظر شما در مورد آشخوری چیه؟

باید بگم  اگه آشخوری باشه خدمت مثه باد میگذره و هیچی از خدمت حالیت

نمیشه، انسان قدر همه چیز و همه کسش رو میدونه. تو زندگی شخصی

با مشکلات راحت تر کنار میاد. در آشخوری هیچکی ضرر نمی کنه چون یه روز

همون آشخور پایه میشه و این چرخه تا ابد ادامه داره.

در مورد سازمان زندان ها هم باید بگم که یکی از پولدارترین نهادهاست چون زیر

نظر قوه قضایه است و سربازی که برای زندان انتخاب میشه از نظر من باید دو

خصوصیت داشته باشه: 1- وضع مالیش از متوسط به بالا باشه2- انسانی درست

و پاک باشه.

چون زندان همه جور آدم داره و اگه کمی سست عنصر باشه با توجه

به پیشنهادهایی که بهش میشه زود به منجلاب فرو میره و اگه هم

 زرنگ باشه میتونه درس های زیادی بگیره که هیج جای دیگه

 گیرش نمیاد  در زندان سرباز فقط نگهبانی داره و مانند جاهای دیگه

بیگاری ازش نمیکشن و به نوعی میشه گفت خیلی آقـــــا تــــــــــــــــــــری

در کل اگه به خودتون مطمئن هستید برید واسه سربازی

 پذیرش زندان بشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد